Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Perfee
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 179

    #26
    MarcinOlsztyn, jeśli zależy Ci na dynamicznej jeździe, to zastanów się nad silnikiem benzynowym 1.8 160 KM. Koszt auta jest taki sam jak 1.9 TDI 105 KM, a wrażenia z jazdy daleko fajniejsze. Osobiście kupując teraz auto wybrałbym ten silnik. :szeroki_usmiech
    Perfee
    149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

    Komentarz

    • cybant
      Drive
      • 2008
      • 89

      #27
      czy ktoś wie jaki jest kres wydajności tych pizoelektrycznych wtryskiwaczy w 170tdi?
      do ilu KM dają radę, i czy da się je na coś mocniejszego wymienić?

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Autorzy sami nie wiedzieli co opisuja. W Octavi nie ma silnika 2.0 TDI 170KM na pompowtrysku

        Jest tylko silnik 140KM i jest to inny silnik niz w Passacie i A4 :idea:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          Autorzy sami nie wiedzieli co opisuja. W Octavi nie ma silnika 2.0 TDI 170KM na pompowtrysku

          Jest tylko silnik 140KM i jest to inny silnik niz w Passacie i A4 :idea:
          Nie ma :?:...a w RS co siedzi :?:
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez gebek
            Zamieszczone przez Maicroft
            Autorzy sami nie wiedzieli co opisuja. W Octavi nie ma silnika 2.0 TDI 170KM na pompowtrysku

            Jest tylko silnik 140KM i jest to inny silnik niz w Passacie i A4 :idea:
            Nie ma :?:...a w RS co siedzi :?:
            piezo
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #31
              Zamieszczone przez szkoda
              piezo
              To sie zgadza,ale to tez pompowtrysk tylko sterowany piezokrysztalami a nie
              elektromagnetycznie...tzn.tak czytalem :roll: :wink:
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez gebek
                Zamieszczone przez szkoda
                piezo
                To sie zgadza,ale to tez pompowtrysk tylko sterowany piezokrysztalami a nie
                elektromagnetycznie...tzn.tak czytalem :roll: :wink:
                no i dobrze czytałeś, wszystko się zgadza
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • cybant
                  Drive
                  • 2008
                  • 89

                  #33
                  a jaka ich maxymalna wydajność? 250KM dadzą radę? a jak nie to czym można je zastąpić?

                  Komentarz

                  • gebek
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1214

                    #34
                    MarcinOlsztyn, kup sobie RS TDI CR DSG...jedyny sluszny wybor .
                    Cicho,szybko,komfortowo...DSG,oszczednie.
                    Ewentualnie poliftingowy 1.8 TSI DSG...tez bedzie super.
                    Tato,tato...czy to auto jest chore?
                    Nie synku...to diesel PD.

                    Honda...the power of dreams.
                    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                    Komentarz

                    • Kapuhy
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 132

                      #35
                      Re: Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

                      Zamieszczone przez MarcinOlsztyn
                      Właśnie planuję zakup skody octavii 2 z silnikiem diesla.
                      Ja stanąłem przed podobnym dylematem i wybrałem poczciwy 1.9 TDI, którego wcześniejszą wersję znam z passata (AVB chyba). Kilka dni temu trafiła mi się Octavia 2 1.9 TDI BJB i zdecydowałem się. Jest trochę głośny ale mi to nie przeszkadza, odczucia bezcenne jak dla mnie. To taki ostatni wypust pompowtryskiwaczy, oby niezawodny. Powodzenia w poszukiwaniach w każdym razie.

                      Komentarz

                      • Thundi
                        L&K
                        • 2005
                        • 1157

                        #36
                        Nie ma co się bać choć 2.0TDI to nie 1.9TDI. Są bardziej usterkowe ale bez przesady. Problem z pękaniem głowicy wyeliminowany nie wiem jak z wałkiem napędu od pompy oleju ale ten nie kosztuje wiele (do 20zł) i razem z rozrządem wymienić można i spać spokojnie.
                        O ortografie dba FF.
                        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                        Skoda Octavia & Audi A6

                        Komentarz

                        • Klauzero
                          Rider
                          • 2008
                          • 575

                          #37
                          Zamieszczone przez Perfee
                          silnik BJB nie ma układu chłodzenia spalin i przez to spełnia normę EURO 3, a silniki BKC i BXE spełniają normę EURO 4.
                          Wracając do tematu, to oczywiście zgubiłem się w oznaczeniach... chodziło mi o różnice pomiędzy BKC i BXE - czyli jednostki spełniające tą samą normę EURO 4. Czy ktoś mógłby je przybliżyć?
                          Mądry Polak po ©kodzie...

                          Komentarz

                          • AndiT
                            Rider
                            • 2008
                            • 332

                            #38
                            Panowie, roznice miedzy silnikami TDI 140KM a 170KM sa bardzo wielkie.
                            Jak ktos wczesniej napisal, to sa dwie rozne motorownie.
                            Silnik TDI 170KM na piezowtryskach to bardzo udana jednostka napedowa, wytrzymala konstrukcyjnie z duza dmuchawka, ktora naprawde potrafi duzo pompowac.
                            Nic nie slyszalem aby te silniki sie sypaly, wrecz przeciwnie jezdza bardzo dobrze.
                            Jesli ktos juz naprawde chce sie przyczepic do tego silnika to mozna znalezc jedna wade, a jest nia dosc duzy apetyt na olej napedowy.
                            Silnik ten w SKODZIE ma oznaczenie BMN a w PASSACIE szedl chyba jako BMR.

                            Silnik 140KM jest bardziej oszczedny ale ma tez pare inych przypadlosci o ktorych mozna poczytac na forum. Ogolnie nie jest tak wytrzymaly jak jednostki PD takie jak ASZ, AWX, ARL czy inne, ale jesli ktos nie katuje silnikow to ten tez da rade. Rozsadna alternatywa za mniejsze pieniadze.

                            Jesli chodzi o najnowsza jednosteke 170KM CR to nie mam wiedzy, gdyz nie zetknalem sie z tym silnikiem organoleptycznie.
                            M47N2

                            Komentarz

                            • Klauzero
                              Rider
                              • 2008
                              • 575

                              #39
                              Zamieszczone przez AndiT
                              Panowie, roznice miedzy silnikami TDI 140KM a 170KM sa bardzo wielkie.
                              Rynek wtórny rządzi się swoimi prawami i może zdarzyć się, że będą różnić się tylko i wyłącznie programem W dodatku sprzedawca będzie miał niezbity dowód w postaci wykresu z hamowni, iż mamy do czynienia z jednostką 170 konna, a nie 140 jak wynikałoby z oznaczenia silnika
                              Mądry Polak po ©kodzie...

                              Komentarz

                              • AndiT
                                Rider
                                • 2008
                                • 332

                                #40
                                140KM to silnik o oznaczeniu BKD
                                170KM na piezowtryskach to silnik o oznaczeniu BMN

                                Z wyrazami szacunku dla praw rynku chcialbym powiedziec, ze z technicznego punktu widzenia te 2 silniki to zupelnie inne motorownie.
                                M47N2

                                Komentarz

                                • stysiek
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 537

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Klauzero
                                  Rynek wtórny rządzi się swoimi prawami i może zdarzyć się, że będą różnić się tylko i wyłącznie programem W dodatku sprzedawca będzie miał niezbity dowód w postaci wykresu z hamowni, iż mamy do czynienia z jednostką 170 konna, a nie 140 jak wynikałoby z oznaczenia silnika
                                  ale czy to oznacza że fabrycznie wychodziły 2.0 TDI 140 i 170KM z tym samym oznaczeniem ???
                                  chyba raczej nie.

                                  bo wg tego co ty piszesz, wynikałoby że skoro ja mam wykres z hamowni na którym napisane jest 140KM to mam silnik 2.0TDI

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    wg. mnie patrząc przez pryzmat użytkowania BKD przez blisko 100kkm to złe opinie o tym motorze biora się głównie z powodu WADY FABRYCZNEJ, o której wszyscy wiedzą a do której jakoś chyba cała grupa nie bardzo chciała\chce się przyznać i nie została zorganizowana żadna akcja serwisowa z tym związana :?

                                    ja niestety również trafiłem na taki niepełnosprawny egzemplarz (gwarancja), poza tym zapiekłem kierownice w suszarce, innych usterek na razie nie stwierdzam i z pewnością zdecydowałbym się na ten sam motor po raz drugi.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #43
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      poza tym zapiekłem kierownice w suszarce, in
                                      Ty zapiekles kierownice :shock: .
                                      Caly czas czytam na tym forum,ze stosujac PSJ staja kierownice,ale Twoj styl jazdy
                                      diametralnie odbiega od PSJ...tak wynika z Twoich wypowiedzi oraz spalania.
                                      Wiec jak to jest :?: :roll:
                                      Moze ten PSJ jest ciut ''przereklamowany'' i mozna go jednak stosowac :idea:
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        Zamieszczone przez gebek
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        poza tym zapiekłem kierownice w suszarce, in
                                        Ty zapiekles kierownice :shock: .
                                        Caly czas czytam na tym forum,ze stosujac PSJ staja kierownice,ale Twoj styl jazdy
                                        diametralnie odbiega od PSJ...tak wynika z Twoich wypowiedzi oraz spalania.
                                        Wiec jak to jest :?: :roll:
                                        Moze ten PSJ jest ciut ''przereklamowany'' i mozna go jednak stosowac :idea:
                                        korki Krzysiu, zasrane warszawskie korki :evil:
                                        też zrobiłem :shock: , ale jak się zastanowiłem to już nie
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Ale to nie jest czysty pompowtrysk

                                          Nie wazne. Skoda juz tez ma CR :lol:

                                          Druga sprawa, niech mi nie nudza wszyscy ze te VP i PD oraz PPD chodza glosno jak sa zimne, bo jak slysze jak rano pod blokiem odpalaja te wszystkie TDCI, DCI, MJ, CDI to stwierdzam, ze stare kible VW maja rownie piekny dzwiek :lol: :twisted:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            i z pewnością zdecydowałbym się na ten sam motor po raz drugi.
                                            a kupiłem BXE , wracając do tematu stałem przed podobnym dylematem prawie rok temu, nie stać mnie było na RS-a wiec wahałem się pomiedzy 2.0 TDI a 1,9 TDI , wybrałem 1,9 TDI ale za to w "bogatej" wersji , wcześniej jeździłem kiblem co nawet wspomagania nie miał więc trochę mi brakowało tych różnych duperelek , program zawsze można zrobić i ma się to samo co koledzy w 2.0 TDI
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              Zamieszczone przez loru
                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              i z pewnością zdecydowałbym się na ten sam motor po raz drugi.
                                              a kupiłem BXE
                                              hehe
                                              nieeeeeee, no to kwestia tylko i wyłącznie kasy :idea:

                                              Zamieszczone przez loru
                                              program zawsze można zrobić i ma się to samo co koledzy w 2.0 TDI
                                              ...przed programem :P
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • wojtisek1
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 429

                                                #48
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                złe opinie o tym motorze biora się głównie z powodu WADY FABRYCZNEJ,
                                                Jaka to wada fabryczna??
                                                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                                171 KM ; 402 Nm obr/min
                                                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                                Komentarz

                                                • cybant
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 89

                                                  #49
                                                  czapka

                                                  Komentarz

                                                  • sontario
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 260
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez cybant
                                                    czapka
                                                    Czy skoro te pękające głowice w BKD podciągnięto pod wadę fabryczną a nie wszystkie egzemplarze na to cierpią (nie u wszystkich się to uwidoczniło), to co jest przyczyną tych defektów? Zastanawiał się już ktoś?
                                                    OII Elegance 2.0 TDI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...